• ‘Een sluitende urenadministratie van Cleanvision levert geld op’

    Met een team van gemiddeld 45 tot 60 medewerkers verzorgt Raoul Hohmarow van Ned Cleaning Services dagelijks de schoonmaak van een groot aantal verschillende supermarkten, scholen en flat- en kantoorgebouwen. De in Spijkenisse gevestigde dienstverlener wordt door zijn klanten gewaardeerd om hoge kwaliteit, service en betrouwbaarheid en groeit jaarlijks gestaag door. Om die groei te kunnen managen stapte Raoul eind 2016 over op Cleanvision van Cleanvision Software. 

     

    Raoul: ‘in de schoonmaak draait alles om uren. in Cleanvision heb ik nog voor facturering alle begrote en geboekte uren op klant- en projectniveau op een rij. hierdoor kan ik tijdig bijsturen en dat maakt het verschil tussen winst- of verliesgevende projecten.’ Raoul is al meer dan twintig jaar actief in de schoonmaakbranche, waarvan ruim elf jaar als (mede)eigenaar van Ned Clean. In 2014 nam hij afscheid van zijn toenmalige compagnon en ging hij verder onder de naam Ned Cleaning Services. In de volle schoonmaakmarkt onderscheidt Raoul zich met name door kwaliteit, service en betrouwbaarheid. Raoul: ‘Het leveren van kwaliteit is een basis vereiste. Uiteraard, zonder dat, zal geen klant zich aan je binden. We besteden daarom relatief veel tijd aan het uitvoeren van controles op de werkvloer, het begeleiden van medewerkers en aan het beantwoorden klantvragen. Als er een probleem is in de uitvoering, ben ik al onderweg om het op te lossen. Onze klanten moeten op ons kunnen rekenen.’

     

    Compleet en gebruikersvriendelijk

    Dankzij die proactieve houding groeit Ned Cleaning Services jaarlijks gestaag door. Om toekomstige nieuwe klanten op dezelfde klantgerichte manier te kunnen bedienen, besloot Raoul eind 2016 op zoek te gaan naar nieuwe bedrijfssoftware. Raoul: ‘Onze organisatie moet meegroeien met het aantal klanten en projecten. Dat kan alleen als onze bedrijfssoftware toegankelijk is voor alle backoffi ce medewerkers en als we op klant- en projectniveau realtime inzicht hebben in de begrote, geboekte uren en gefactureerde uren. Met de software waarmee we voorheen werkten, lukte dat niet: het pakket was te ingewikkeld.’ Nadat Raoul verschillende andere softwarepakketten met elkaar vergeleken had op functionaliteiten en prijs, koos Raoul in november 2016 met overtuiging voor CleanVision. Raoul: ‘CleanVision heeft alle functionaliteiten die ik nodig heb en is – zo is onze ervaring – ook makkelijk in gebruik: het programma is logisch opgebouwd. Ik wilde CleanVision per se in januari 2017 draaiende hebben. Dat dit gelukt is in krap twee maanden tijd, zegt alles over de kennis, service en daadkracht van CleanVision Software en over het gebruikersgemak van CleanVision.’


    Cleanvision levert geld op

    In de implementatiefase tekende de consultants van CleanVision Software voor het opleiden van de medewerkers van Ned Cleaning Services (zowel online als op locatie) en voor het technisch inrichten van CleanVision. Daarnaast ondersteunden zij Raoul bij het – waar nodig – aanpassen en opnieuw omschrijven van de werkprocessen. Raoul tekende zelf voor het aanmaken van een nieuwe klanten- en projectendatabase. Raoul: ‘Het was ook mogelijk om onze bestaande database te laten exporteren naar CleanVision, maar omdat ik ons bestand direct wilde opschonen, was opnieuw invoeren voor ons de beste oplossing.’

    Inmiddels werkt Ned Cleaning Services naar volle tevredenheid met CleanVision. Naast betere werkprocessen en een evenwichtige, interne taakverdeling levert het softwarepakket gemiddeld ruim tweehonderd uur per maand op die voorheen wel uitbetaald, maar niet gefactureerd werden. Raoul: ‘In onze branche draait alles
    om uren. Dankzij CleanVision heb ik overzicht en houd ik controle over de begrote, geboekte en gefactureerde uren. Bij te veel geboekte uren kunnen we nog voor facturatie onze medewerkers aanspreken. Samen analyseren we hoe de urenoverschrijding ontstaan is en wat we kunnen doen om die in de toekomst te voorkomen. Dat is de enige basis voor winstgevende projecten en gezonde groei.’


    Over de samenwerking met CleanVision Software is Raoul ook positief. Raoul: ‘CleanVision Software is een professioneel bedrijf met medewerkers die kennis van zaken hebben en goed begrijpen hoe wij werken. Ze zijn toegankelijk, flexibel en zeer oplossingsgericht. CleanVision heeft bovendien een goede helpdesk, die snel reageert op vragen of praktische problemen.’ Raoul ervaart daarnaast dat CleanVision Software meedenkt over toekomstgerichte vragen en ideeën. Ook dat bevestigt hem dat hij de juiste keuze heeft gemaakt. Raoul: ‘De ontwikkelingen in mijn bedrijf gaan door en daar moet onze automatisering op aan blijven sluiten. Ik merk dat CleanVision open staat voor onze behoeften en ideeën en daarin proactief meedenkt. Die betrokkenheid is belangrijk voor ons: ik ben erg tevreden. Als het mij gevraagd wordt, zou ik
    andere bedrijven dan ook zeker adviseren om over te stappen op CleanVision.’